Despre mine

Powered By Blogger

joi, 4 februarie 2010

Interese

     Avem o viata sociala. Mai bogata sau mai putin densa, corespunzator gradului de permeabilitate a invelisului personalitatii pe care o posedam. O mostenim. Al carei proprietar suntem. Pe care am cultivat-o, am ingrijit-o, am stat de veghe sa nu vina oarece pradatori sa culeaga principii ca in povestea aia cu "marul de langa drum si fara gard". Si de la care folosim roadele , unele abia inflorescente, altele fructe sanatoase, cu coaja tare, pe care putini dinti se incumeta sa le sparga.
     Lunga vreme ne vedem doar noi cu noi, nimanui  din afara  nu-i da ghes inimioara sa intrebe de sanatate. Sa intrebe, asa, din senin, daca la noi ploua sau este furtuna, daca a iesit soarele sau sa ne avertizeze ca pe coamele casei s-au format bucati de gheata care ar putea sa accidenteze in caderea lor. Sa ne schilodeasca sufletele, sa nu le mai putem utiliza asa cum scrie in prospecte. In instructiunile alea voluminoase, de seamana cu contractele de credit sau de leasing... Sau sa accidenteze pe toti din zona.
   Insa cand vine momentul in care pe unii ii ia cu frisoane cate un guturai rebel, sunt in stare sa te si invinovateasca pentru faptul ca nu ai intuit si nu ai prevenit NENOROCIREA in care se afla.Care poate ca este doar o parere de ipohondru dar ce mai conteaza...  Si in spiritul umanist care te caracterizeaza,dulcele stil romanesc, te inclini si recunosti ca puteai sa fii mai cu bagare de seama.
   Si iarasi se asterne tacerea...
   Ganditorii-chinezi sau indieni, imi scapa natia si sunt nervos pe chestia asta, tin minte toate nimicurile, incepand de la datele de plata a datoriilor si terminand cu nenumaratele ori in care s-au schimbat regulile in societatea romaneasca- spuneau ca ai un rost pe lume cat timp aceasta are nevoie de tine. Cand nu  mai esti util nimanui, te poti considera absent, absenta ta nemaifiind remarcata de nimeni.

7 comentarii:

  1. "Cand nu mai esti util nimanui, te poti considera absent, absenta ta nemaifiind remarcata de nimeni."

    PUNCT OCHIT, PUNCT LOVIT!

    RăspundețiȘtergere
  2. As intoace-o si in sens pozitiv, ne putem ingriji sa fim totdeauna utili . Sa fim prezenti . Sa nu lasam sa treaca timpul in van. sa-i dam sa rasneasca ceva...

    RăspundețiȘtergere
  3. Tindem, ca civilizatie, catre egocentrism, din pacate. Devenim reci, interesati, individualisti, insingurati... Uitam sa mai intrebam pe cineva de sanatate si chiar sa ne pese de raspuns. Da, de multe ori am fost buni, iar binele nu ni s-a intors de unde ne asteptam... E bine sa continuam pe calea asta insa, de a face bine fara a astepta vreo recompensa...

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu am crezut mult timp ca binele se intoarce, JR... Da, se intoarce, dar niciodata din locul unde l-am lasat noi...

    RăspundețiȘtergere
  5. Molly, iar ma bagi la cheltuiala... Nervoasa... Am sa-ti cer dauna morale intr-o zi

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi aduce aminte de zbaterea broscutei Oachi din filmul "Maria, Mirabela" de a afla la ce e buna pe lumea asta. Pana la urma afla raspunsul de la Zana Padurii, dupa o serie de incercari.
    Evaluarea "utilitatii" vietii noastre se face de-a lungul intregii noastre existente. Pot fi ani inca care sa fii o "leguma" si ani in care sa fii hiperactiv.

    RăspundețiȘtergere