Despre mine

Powered By Blogger

miercuri, 28 iulie 2010

Inspiratie

Imi spune un prieten ca ar vrea sa scrie o carte.
Si nu stie exact ce subiect sa abordeze.
In sensul ca are mai multe la indemana,  langa tastatura.

Parerea mea, care uneori conteaza dar tot asa de bine poate fi si gresita si pe care i-o ofer garnisita cu un zambet oarecum incurajator, este ca de fapt nu stie ce vrea.
Ba stiu, vreau sa fie un roman.
Nu din ala siropos.
Asa, din viata.
"Intamplari in baie", de exemplu.
Sau " Traseul meu intr-o zi de luni".
Un subiect care sa fie cunoscut de toata lumea dar sa contina o nota aparte.
Cea imprimata de trairi sufletesti .
Ale mele.
Ma, zic, pari hotarat.
Numai sa nu uiti ceva amanunte, stii cum se spune, in zilele de luni nici iarba nu creste ...

Cred cu tarie ca SCRII atunci cand sufletul tau are ceva de spus.
Da, SCRII...Pentru ca si noi scriem (scrim, cum spune un cunoscut) dar SCRISUL  este altceva...
Poate ca reusesti sa redai cu destula acuratete si intr-o forma destul de atragatoare sau amuzanta un crampei de lume dar sa SCRII ...
Cele mai mari opere de arta s-au nascut prin exprimarea vizibila a sentimentelor .
Si a altor genuri de trairi si simtiri umane.
Dragostea, ura, Fericirea, tristetea, Bucuria, nefericirea, D(d?)orul, insingurarea, Linistea...
Si printr-o jertfa.
Vizibila sau nu.

Nu l-am mai intrebat ce a hotarat.
Si nici el nu pare sa aiba "degetele patate cu cerneala".
Insa sper ca daca ii va fi dat sa scrie o opera, subiectul ei  sa fie determinat de Dragoste sau Fericire...
Sau de Dor..........

5 comentarii:

  1. Dragostea si Fericirea pot ascuti talentul literar.Dorul trebuie inabusit uneori, nu cultivat.Am putea fi tentati sa dam acestui cuvant o definitie: "stare pe care o ai atunci cand esti in locul nepotrivit"...dar poate tocmai asta aduce inspiratia...cine stie?!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ano, dorul este dor. Si nici chiar tu, cu spiritul de observatie atat de ascutit, nu poti denatura prin cuvinte acest sentiment.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici nu am intentionat asta,Dya.Dar cand ti-e dor, doare si eu doar cautam remedii...

    RăspundețiȘtergere
  4. ano:
    "stare pe care o ai atunci cand esti in locul nepotrivit"
    "dor de duca" la locul potrivit.
    adica aspiratie transpusa (creativ) inspirational.

    RăspundețiȘtergere
  5. "Inspirationalul" poate "crea" cucuie de la pragul de sus, daca "locul potrivit" nu ne cauta, nu ne alege, nu ne primeste...Pt ca numai asta il face sa fie el cel "potrivit"...

    RăspundețiȘtergere