Despre mine

Powered By Blogger

joi, 14 ianuarie 2010

CLipe de despartire

Abia ieri am ajuns acasa si am "demontat" pomul de Craciun. L-am dezbracat incet, cum glumea un prieten care ma tot sacaia cu telefoanele. "Nu, ma, nu aveam cum sa-l dezbrac, oricum arata ca o dansatoare de streap tease, numai beteala si "gigele" avea pe el... Si cate ceva dulce, asa cum vad barbatii trecuti de 5-6 pahare la genul ala de femeie."  
     Nu stiu cum sunt altii, vorba lui Creanga, dar mi se rupe sufletul cand vine momentul asta. Chiar am senzatia ca trebuie sa ma despart de un suflet. Care mi-a luminat sarbatorile, sub care am cautat darurile vietii, caruia i-am incredintat cele mai tainice dorinte ale mele. Pentru anul acesta. Si dupa ce mi-a adus cate ceva, ce a putut, (doar) ce mi s-a cuvenit poate, inexorabil vine acest moment al despartirii. L-am privit dezolat, am incercat sa-l imbratisez, asa, intr-o doara si s-a zburlit tot si si-a aruncat acele pe jos. Stia, probabil. Ii spusesera altii, ceilalti, inaintasii lui. Pe acolo pe unde s-au intalnit. Ca o sa-l intind cat este livingul de lung, am sa pun fierastraul pe el si am sa-l fac, asa cum au patit si ceilalti, fiecare la randul sau, sa incapa intr-un sac de menaj. Negru. Intotdeauna cumpar saci de menaj negri pentru impachetarea lor si transportul catre locul de veci. Poate pentru ca am senzatia ca odata cu fiecare Brad  ciopartit si impachetat moare cate putin din mine. Si, ca sa fie tacamul complet, incepusera si stirile cu criminalii de la Timisoara, parca, ce care l-au ucis si transat pe camatar. M-am simtit dintr-o data mizerabil, adica nu eu mizerabil, starea sufleteasca o luase razna, nu mai aveam rabdare sa termin si sa-l arunc la ghena. Sa ma spal pe maini. Nu ca Pilat, diferenta de categorie este mare, nu putem fi comparati. Sa ma spal de seva lui, lipicioasa, care parca se agata de mine, cauta un motiv sa ramanem impreuna. Nu se putea. I-am spus. In gand, parca de frica sa nu ma auda cineva ca vorbesc singur. A fost, s-a terminat, lasa ca mai sunt ani si voi impodobi din nou un alt Brad. O reNastere.
    Da, in fiecare an iau un brad viu. Sau muribund, ma rog. Consider ca deja raul este facut, a fost deja smuls din habitatul lui si eu nu fac decat sa-i asigur fericirea ultimelor clipe de viata. Si fericirea mea de sfarsit de an.      Ideea este ca nu mai am Bradul meu aproape...

7 comentarii:

  1. dupa cum vaz, nu prea tragi a avocat, mai mult a romancier

    RăspundețiȘtergere
  2. Ei da, bradul tau chiar a avut viata lunga... Haha, ce te-oi fi chinuit cu acele alea intarite. Glumesc. Orice brad strans mai duce cateva iluzii cu el... (Aici ne uitam profesiile, Molie, si suntem numai niste suflete...)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nuvelist, Molly... Mai degraba asezarea unei stari sufletesti reale intr-o intamplare de la sfarsit si inceput de an, de sarbatori si dupa sarbatori. Si inca nu am scris de dulciuri, alea spanzurate prin el, cotite pe dupa cetina sa nu le gaseasca degetele pofticioase...Asa cum privesti periferic lumea asta stramba si goala si nici nu stii de unde iti poate veni fericirea ! Hai, lasa gluma, daca vei continua asa voi fi pus in situatia de a te intreba cu ce sa am mainile ocupate cand sun la usa ta!Si este criza...
    ...goale, JR... Este pentru prima data cand am putut remarca tristetea momentului, incarcatura lui sentimentala,analogia cu viata insasi, pana acum doar faptul ca am reusit sa deretic prin casa imi atragea atentia. Si sa stii ca m-am chinuit cu acele... Dar de data asta parca am asteptat sa ma intepe, cat de tare, sa patesc si eu ceva nu numai el.
    @ @ Ce de fluturi prin viata mea astazi... Nu, nu prin stomac.

    RăspundețiȘtergere
  4. Vor fi intr-o zi si in stomac... numai sa ai stomac, vorba cantecului...

    RăspundețiȘtergere
  5. @La Rose Jaune: si profesia il formeaza pe om, dar eu ma refer la ce se ascunde in fiecarea (P.S. - datorita cuvantului "ROSE" din nume, imediat am inceput sa fredonez - "la vie en rose" :))
    @Dya Zeppam: Am vizor Nea Iancule!

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt convins, Molly, doar nu vrei sa tabare aia cu mobila peste tine sa ti-o repare fara pusa-masa... Trebuie sa-i vezi la fata !

    RăspundețiȘtergere
  7. Stomac trebuie sa aiba politicienii, JR... Pentru fluturii aia de vorbim noi stomacul trebuie sa fie asa de delicat... si primitor... si destins... gingas... De ajuns ?

    RăspundețiȘtergere